Ilmiökalenteri 2018, osa 5

Nariseeko sohva? Mitä tapahtuu Tubeconissa? Joko suvivirsi soi? Kuuntele alta Ilmiö-podcastin viides osa! Tämän kakun pihvi, itse ilmiökalenteri, on kvarttaaleittain toimitettava työkalu...


Somekäsikirja tekee sometekemisestä järkevää ja suunnitelmallista

Somekäsikirja yhdistää somestrategian ja -suunnitelman Yksi Kuhinan suosituimpia tuotteita on Somekäsikirja, joka yhdistää sosiaalisen median strategian ja sosiaalisen median suunnitelman. Eli...


GDPR ja Facebook-mainonta – mitä se käytännössä tarkoittaa

EU:n tietosuoja-asetus GDPR astuu voimaan reilun kuukauden päästä. Viime aikojen skandaalien takia myös Facebook on joutunut entistä tarkempaan syyniin siitä, miten tietosuoja-asetusta...


Ilmiökalenteri 2018, osa 4

Uusi kalenteri on nyt ladattavissa! Tarjolla on tiukkaa tavaraa aina juhannukseen saakka. Podcastissa puhetta kevään kauneimmista asioista: töhnämunat, messut ja 17 kilon hauki. Kuuntele alta...


Facebook käyttää tietojasi – mitä sitten?

Cambridge Analytica sai viekkaudella ja vääryydellä käsiinsä ihmisten yksityistietoja – ja käytti niitä sitten laittomuuksiin. Eroaako tämä Facebookin jokapäiväisestä tekemisestä...


Kannattaako investoida podcastiin?

Podcastit eli tilauspohjainen äänitiedostojen tilaus verkossa (Wikipedian määritelmä) tuntui olevan aika monella huulella viime vuodesta alkaen. Selityksiä on varmasti monia, mutta eräs...


Ilmiökalenteri 2018, osa 3

Tapahtuiko helmikuussa muuta kuin Villen Amerikan reissu? Onko Suomi QR-koodien luvattu maa? Tuleeko pääsiäinen tänäkin vuonna? Kuuntele alta Ilmiö-podcastin kolmas jakso! Tämän kakun pihvi,...


Facebook-kilpailut, mikä muuttuu?

Jokainen Facebookin kanssa töitä tekevä tietää, että sitoutuneisuus on kultaakin kalliimpaa, kun halutaan tuottaa algoritmille mieluista sisältöä. Erilaiset toimintakehoitukset ovatkin arjen...


Asiantuntija, sano ei kylmäsomettamiselle!

On selvää, että asiantuntijan kannattaa olla sosiaalisessa mediassa viimeistään vuonna 2018. Asiantuntija paitsi vahvistaa omaa henkilöprofiiliaan ja kiinnostavuuttaan, myös ennen kaikkea tuo...


Miten kirkon pitäisi itseään markkinoida?

Kirkkohallituksen tuore raportti kehottaa kirkkoa markkinoimaan itseään. Kuhinan Ville Kormilainen on viimeisten vuosien aikana valmentanut satoja seurakuntien työntekijöitä someen ja...


Facebookin algoritmi muuttuu – mitä se merkitsee yritykselle

Facebookin otsikoihinkin ( Yle, Forbes ) noussut uudistus on saanut puntin tutisemaan itse kullakin – mitä tämä kaikki tarkoittaa, miten tästä selviämme? Käyn nyt läpi muutaman seikan, mitä...


Ilmiökalenteri 2018, osa 2

Tapahtuiko tammikuussa muuta kuin #tanhupallo? Miten voit voittaa (manteli)massat puolellesi? Mainitaanko presidentinvaaleja tässäkään jaksossa? Kuuntele alta Ilmiö-podcastin toinen jakso! ...