Nämä 10 asiaa sinun pitää tietää somesta vuonna 2017
joulukuu 15, 2016facebook,instagram,snapchatSome,Sisällöntuotanto,sisällöntuotanto,Markkinointi,some,trendit,digi
Mitä somesta oikein pitäisi tänä vuonna tietää? Tässä ennustuksemme: Koetapa Googlata ”Social media trends 2017” ja saat eteesi kymmeniä artikkeleita, jotka kaikki tarjoavat erilaisia...
Sometrendikeskustelussa tärkein asia unohtuu aina
joulukuu 14, 2016Some,sosiaalinen mediaSisällöntuotanto,sisällöntuotanto,some,trendit
Vuoden vaihtuessa uuteen on tapana ennustaa tulevaa. Sosiaalisen median alalla on trendikästä viitata ensi vuoden tuleviin uutuuksiin, asioihin, jotka mullistavat maailmamme vuonna 2017. Jokainen...
Kukaan ei ole tädellinen
joulukuu 9, 2016Some,Sisällöntuotantosisältö,markkinointi,some,tyylikirja
Huomasitko jotain outoa otsikossa? Kirjoitusvirhe? Nolo juttu! Huomasitko, että AD oli sijoittanut esitteessä teidän firman logon väärään asentoon? Kamalaa! Miksi tätä sisältöä ei oltu...
Jokaisen markkinoijan pitäisi mennä laivalle
joulukuu 4, 2016Markkinointimarkkinointi,laiva,kohderyhmä
En ole mikään suuri laivamatkustamisen fani, osittain elämäntilanteestanikin johtuen. Lapset ovat kasvaneet ohi Muumi-risteilyistä ja pimeydessä heiluvista valotikuista (laivayhtiötkin ovat...
Kenenkään ei tarvitse kiduttaa itseään huonolla sisällöllä
marraskuu 30, 2016Sisällöntuotantokirja,musiikki,televisio,sisältö
Olen joskus törmännyt Mika Waltarin lauseeseen, jonka mukaan tullakseen hyväksi kirjailijaksi on luettava myös huonoja kirjoja. 1930-luvun Suomessa tuo lainaus oli taatusti totta. Kirja oli...
Älä pilaa hyvää somekriisiä faktoilla
marraskuu 30, 2016Somekriisi,somekriisi,kriisiviestintä
Somessa loukkaantuminen tuntuu olevan perusoikeus näinä päivinä. Jos katsot omaa sosiaalisen median virtaasi, huomaat että aina on jokin syy loukkaantua: maahanmuuttajat, joulukalenterit,...
Ostatko sinä somesta hyötyä vai hupsuttelua?
marraskuu 28, 2016Somesosiaalinen media,sisällöntuotanto,kampanja
Mietitäänpä kirjoituksen alkuun kuvitteellinen dialogi: ASIAKAS: "Moikka!" MYYJÄ: "Moi!" ASIAKAS: "Kamppista tarttis." MYYJÄ: "Joo, millasta?" ASIAKAS: "No kohderyhmä on siis tällainen." Kertoo...
Koska sinä itkit viimeksi? Kahdeksan pikavinkkiä hyvän tekstin tuottamiseen
marraskuu 25, 2016Sisällöntuotantoteksti,kirjoittaminen,sisällöntuotanto
Aina välillä tekstintuottajan elämässä tulee hetkiä, jolloin onnistuu liikuttamaan itseäänkin. Kun blogia, somepäivitystä, videokäsikirjoitusta tai vaikkapa mielipidekirjoitusta...
Kiinnostaisiko Snapchat? Tai peräpukamavoide?
marraskuu 23, 2016snapchatSome,peräpukamat,sosiaalinen media
Aina silloin tällöin törmää sellaiseen myyjäkeskusteluun, jossa hyvänä kaupparatsuna pidetään henkilöä joka myy vaikka hiekkaa Saharaan tai oman mummonsa. Tämän tyypin me kaikki...
Luojan kiitos kaikki eivät ole Varustelekoja
marraskuu 22, 2016Uncategorized
Lanseerasimme viime viikolla Tekir Kuhinan. Kuhinasta löydät lisää täältä, mutta lyhyesti sanottuna keskitymme sosiaaliseen mediaan, sisältömarkkinointiin ja kaikenlaiseen uuteen...
Ärsyttääkö paskat workshopit? Tsekkaa maailman paras työpaja!
marraskuu 15, 2016Uncategorized
Kaikki vihaavat workshoppeja. Miksi? No siksi, etteivät ne tuota tuloksia. Siksi teimme workshopin, jonka lopputuloksena on oikeasti konkreettiset ohjeet siitä, miten hyvän maun rajoja lähdetään...
Some hukassa? Kokeile someherätyskokousta!
marraskuu 15, 2016Uncategorized
Se on helppo konsulttien viisastella toisilleen ja haukkua somea osaamattomia yrityksiä. Me ajattelimme lopettaa narinan ja tarjota käytännössä hyväksi haukutun tuotteen –...