Vaikuttavaa viestintää vaikuttaja­yhteistyöllä – Case AGA Suomi

Monet ovat tottuneet näkemään vaikuttajaviestinnän tubemaailmassa puhtaana myynninedistämisenä. Kohderyhmää puhutellaan heidän omalla nuorekkaalla tavallaan, tarjoillen tuotetietoutta ja suosituksia. Mutta mitä tehdä, kun viesti ei olekaan kaupallinen?

Heliumin väärinkäyttö on hengenvaarallista

Kaasuyhtiö AGA:n tunnistaa moni grillaaja sekä hitsari, mutta valtavan tuote- ja palveluvalikoiman sisältä löytyy paljon muutakin. Omasta arjestaan kuluttaja löytää AGA:n vaikutuksen niin kuplivasta virvoitusjuomasta kuin juhlavasti leijuvista ilmapalloistakin.

Vapun lähestyessä erityisesti helium on suuren yleisön huulilla – valitettavasti myös kirjaimellisesti. Ilmapalloista heliumia hengittämällä saadaan aikaan hauska Aku Ankka -ääni, joka on hupaisuutensa lisäksi pahimmillaan myös hengenvaarallinen.

Tietoisuutta heliumin vaaroista on yritetty lisätä tiedottamalla aiheesta sesonkiaikaan, mutta perinteisen median satunnaiset nostot eivät ole saaneet kiinni potentiaalisinta väärinkäyttäjää; nuorta kohdeyleisöä.

Sosiaalisen median voima

Vaikuttaja on henkilö, joka tavoittaa yleisönsä, noh, vaikuttavasti. Häntä katsotaan ylöspäin, hänen mielipiteensä on seuraajilleen merkityksellinen. Ennen kaikkea; vaikuttajaan luotetaan.

Kun halutaan tavoittaa nuorta kohderyhmää valistusmielessä, on tällainen henkilö avainasemassa viestin perille saattamisessa. AGA:n tapauksessa päädyimme pohdinnan jälkeen tubettaja Miska MH:n raisun viihteellisen sisällön pariin. Miska oli onneksemme innokas lähtemään mukaan ja voimme kuvailla yhteistyötä varsin onnistuneeksi.

Kuhinan ehdotus tubettajayhteistyöstä oli aluksi jännittävä, mutta hetken ajatusta pureskeltuamme totesimme sen erinomaiseksi. MiskaMH oli loistava valinta ja lopputulos aivan huikea!

Milla Huovila, viestintäpäällikkö