Kiipeilijät kuriin­ – case SRV

Kun halutaan puhua nuorille työmaaturvallisuudesta, eivät kieltokyltit ja varoitukset työmaan reunoilla ole se tehokkain viestintäkanava. Tarve nuorten, erityisesti someen hölmöilystään videosisältöä tuottavien sellaisten, tavoittamiseen oli kuitenkin todellinen. Oli siis oikea hetki kääntää katseet vaikuttajamarkkinointiin.

Työmaaturvallisuus­ – ketä kiinnostaa?

Kun et ole töissä työmaalla, saattaa iso rakennustyömaa houkutella ihmeellisyyksillään – tämä on aivan luonnollista. Työmaa-aitojen välistä kurkistellen näkyy vaikka ja mitä, paikka saattaa vaikuttaa aivan huvipuistolta! Tässä luonnollisessa uteliaisuudessa on myös haittapuolensa.

Innostus työmaita kohtaan on positiivista, mutta liian usein unohdetaan varoitukset, kiellot ja turvallisuus. SRV on tunnettu kaupunkikeskusten rakentaja, jonka työmaihin törmää kaikissa Suomen kasvukeskuksissa. Kaikessa rakentamisessa lähtökohtana on turvallisuus, jota ylläpidetään ohjeistamalla ja jatkuvalla valvonnalla. Työmaan ulkopuolisia ohikulkijoita ei kuitenkaan ole ollut helppoa tavoittaa näillä viesteillä, kun välineenä on käytetty lähinnä kylttejä.

Ratkaisuna vaikuttaja­viestintämarkkinointi

Nuoren kohderyhmän laaja tavoittaminen valistavalla viestillä on haasteellista, muttei mahdotonta. Tätä haastetta lähdettiin taklaamaan yhteistyöllä tubettaja Roni Backin kanssa.

Yhteistyövideolla Roni vierailee kolmella työmaalla tutustuen niin rakennuksiin kuin työmaalla työskenteleviin tyyppeihin. Samalla hän kertoo vaaroista, joita löytyy jokaiselta työmaalta. Videon lisäksi Roni julkaisi Instagram-kuvan, jossa hän poseeraa sadan metrin korkeudessa työmaalla.

Sisällöt kirvoittivat paljon positiivista kommentointia: monet mainitsivat, etteivät itse uskaltaisi kiipeillä rakennustyömailla.

 

SRV:n viesti saavutti kohderyhmän.

 

 

 

 

Tutustu SRV:n toimintaan tarkemmin täällä: https://www.srv.fi/

Ja tilaa Ronin kanava tästä >>