Mikä ihme on nuorten suosima somepalvelu TikTok?

Jos TikTok ei soita kelloja, kannattaa kelata hetki taaksepäin ja miettiä, oletko kenties joskus kuullut somepalvelu Musical.lystä? TikTok on käytännössä teinien suosiman Musical.lyn uusi versio uudella nimellä. (Jos muuten haluat pikakelauksen siihen, mistä palvelussa on kyse, tsekkaa aiempi blogikirjoituksemme Musical.lystä täältä).

Palvelun ydinkohderyhmää lienevät 12-17-vuotiaat nuoret, pääasiassa tytöt, jotka suoltavat palveluun eläinvideoita, tanssivideoita sekä etenkin huulisynkattuja kappaleita. Tiktokissa valitaan ensin lyhyt biisiklippi ja sen jälkeen vain video nauhoittamaan ja huulet laulamaan kappaleen tahtiin.

Miksi tämän pitäisi kiinnostaa sinua?

TikTokin kaupalliset mahdollisuudet ovat Suomessa vielä melkoisen pienet, esimerkiksi maksettua mainontaa ei palveluun voi vielä kielialueellamme ostaa. TikTokissa on kuitenkin mahdollisuudet rakentaa mielenkiintoisia yhteistöitä vaikuttajien kanssa, aivan samaan tapaan kuin YouTubessa ja muilla somealustoilla.

Suosituimmalla suomalaisella tiktokkaajalla, Jennifer Käldillä, on palvelussa peräti 2,7 miljoonaa seuraajaa ympäri maailman.

Juuri tällä hetkellä TikTokin parasta kaupallista viraalikampanjaa edustaa Haribon ja Adelen supersympaattinen kampanja, jossa nallekarkit on valjastettu esittämään Adelen hittibiisiä Someone Like You:

Tietysti touhusimme myös Kuhinan oman version pienillä koiranpennuilla:

 

Jos TikTokin mahdollisuudet kiinnostavat, ota meihin yhteyttä!