Mietitiin aika pitkään sitä, millä nimellä kuvailisi fiksusti ja siististi kaikkea mitä ollaan ajateltu tehdä ja mitä ehkä jo vähän osataankin. Että ollaan somessa, hallitaan sisällöt, tehdään tapahtumia tai lähetetään vaikka pullopostia, jos meidän asiakkaat niin haluaa.

Tuli mieleen tori, pörinä, puhina, pöhinä, helppoheikit, kaupparatsut, osuvat ostokset, mahtilöydöt, ihmiset, äänet ja meteli. Sitten tuli mieleen mehiläiset, mehiläispesät ja niiden kova kuhina. Kuhina! Siinä se. Kuhina ei ole kulahtanut kaupunkilaistermi niin kuin pöhinä, vaan kuvaa hyvin tekemisen meininkiä, sitä kuhinaa.

Kun ryhdyimme etsimään Kuhinaa, jouduimme heti alussa pettymään. Kuhina Oy olikin jo olemassa sekä tietenkin sen verkkosivuosoite. Tarkempi silmäys osoitti myös, että alkuperäisen Kuhinan tarina ei ollut päättynyt kovin lupaavasti: Uutisvuoksi-lehti kertoi joulukuussa 2015 Kuhinan Oy:n menneen konkurssiin.

Kuhan kasvatus kiertovesimenetelmällä ei ollutkaan niin suuri menestys kuin muutama vuosi aiemmin oli povattu.

Toisen epäonni on toisen onni ja mahdollisuus. Pääsemme jatkamaan Kuhina-nimellä vähän toisenlaista toimintaa. Tietenkin toivomme hiukka pidempää ikää ja onnellisempaa loppua kuin edeltäjällemme.

Yksi asia kuitenkin yhdistää uuden ja vanhan Kuhinan: kuha taipuu nimittäin yhtä hyvin kalaruuaksi kuin somemeemiksi. Yritetään siis vaalia kuhamaista perintöä uudelleen, kuhinana.

Tervetuloa mukaan.

Ville
Head of Kuhina