Vaikuttaja­markkinoinnin on muututtava

Kävin hetki sitten läpi koko Instagram-feedini vaikuttajien osalta. Joukossa oli tubettajia, Instagram-tähtiä ja TV-julkkiksia. Hämmästyin jälleen kaupallisten yhteistöiden määrästä. Joillakin vaikuttajilla sponsoroidut tarinat muodostivat koko sisällön. Aikamoista vaikuttamista, eikö: pian tähden seuraaminen on kuin loputonta mainostaukoa katselisi.

Vältä laimeat tulokset

Mainostajat ovat kovaa vauhtia pilaamassa ja ylikyllästämässä vaikuttajamarkkinointia. Vaikuttajista tulee mainospintaa siinä missä televisiomainonnasta, ulkomainoksesta tai somemainonnasta. Se, että 100 vaikuttajaa mainostaa ja rakastaa samoilla sanoilla uutuuslimpparia, antaa ehkä myynnille pikavoiton, mutta ei pysyviä tuloksia.

Vaikuttajamarkkinointi toimii silloin kun vaikuttajan ja mainostettavan tuotteen tai palvelun arvomaailma kohtaa.

Vaikuttajan kuuluu saada myös korvaus työstään. Asiallisesta korvauksesta voi kysyä vaikka minulta, mutta tuotepaketti ei ole korvaus. Vai saatko sinä oman palkkasi perunalastuina? On myös mainostajien ja meidän vaikuttajamarkkinointia tekevien toimistojen peiliin katsomisen paikka.

Tehdään tänä vuonna fiksumpaa, toimivampaa ja parempaa vaikuttajamarkkinointia. Meidän referenssejä vaikuttajamarkkinoinnista löydät alta.

Vaikuttavaa viestintää vaikuttaja­yhteistyöllä – Case AGA Suomi

Case: SRV Horisonttisauna

Kiipeilijät kuriin­ – case SRV